Fysiotherapie Bleekveld

Algemene voorwaarden

Praktijkinformatie:

1. Huisreglement
2. Kwaliteit
3. Klachten
4. Privacy/AVG

1. Huisreglement

1.1 Afspraak maken

Wij zijn toegankelijk voor iedereen met of zonder verwijzing van een huisarts of specialist. Een afspraak maken kan via telefoonnummer 0344-615445, door het contactformulier in te vullen via onze website of een email te sturen naar info@bleekveld.nl. Bij aanmelding wordt gevraagd naar uw NAW gegevens en om welke klacht het gaat. Als u uw e-mailadres aan ons doorgeeft dan ontvangt u na het maken van de afspraak van ons een bevestiging per email en twee dagen voor de afspraak een herinnering. Mocht u deze e-mailberichten niet ontvangen, neem dan even contact met ons op om te controleren of wij het juiste emailadres hebben genoteerd.

1.2 Afspraak afzeggen

Indien een afspraak om welke reden dan ook niet door kan gaan, dient dit 24 uur voor de afgesproken behandeling gemeld te worden. Voor het afzeggen van uw afspraak zijn wij telefonisch te bereiken tijdens kantoortijden via telefoonnummer 0344-615445. U kunt uw afspraak ook 24 uur per dag, 7 dagen per week afzeggen via info@bleekveld.nl. Bij niet tijdig afmelden zijn wij genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Let op: deze kosten worden niet door uw zorgverzekering vergoed. In overleg met uw behandelend fysiotherapeut kan bij ziekte of onvoorziene omstandigheden van deze regel worden afgeweken.

1.3 Wachtruimte

U kunt in de wachtruimte plaatsnemen en hoeft zich niet bij de balie te melden. U wordt in de wachtruimte opgehaald door uw fysiotherapeut. Het kan zijn dat u enkele minuten moet wachten, doordat een afspraak uitloopt. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft.

1.4 De eerste afspraak

U neemt plaats in de wachtkamer en wordt op de afgesproken tijd door de fysiotherapeut opgehaald. De therapeut zal u eerst vragen stellen over uw klachten. Vervolgens zal hij/zij u lichamelijk onderzoeken. Naar aanleiding van het gesprek en onderzoek worden in overleg met u behandeldoelen opgesteld, ook kan het zo zijn dat u vragenlijsten moet invullen. Vervolgens wordt de therapievorm en geschatte duur besproken. Tevens zal de therapeut u adviezen voor thuis en op het werk geven. De eerste afspraak duurt net als de vervolgafspraken maximaal 30 minuten. Wij willen u vragen om uw legitimatiebewijs, eventuele verwijsbrief en gegevens van uw zorgverzekering mee te nemen met de eerste afspraak. Bij de tweede afspraak zal worden gestart met de behandeling van uw klacht.

1.5 Tarieven

De behandelingen voor fysiotherapie worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars en declareren rechtstreeks bij de zorgverzekeraars. Om te weten hoeveel behandelingen u vergoed krijgt door uw zorgverzekering is het verstandig uw polis goed door te lezen of om contact op te nemen met uw zorgverzekering. U dient zelf te weten wat u vergoed krijgt.

1.6 Hygiëne

Wij verwachten van u dat u de persoonlijke hygiënische regels in acht neemt en zorgt voor een goede lichaamsverzorging. Wij vragen u om zelf een handdoek mee te nemen om de behandeltafel of apparatuur in de zaal mee af te dekken.

1.7 Niet roken

Het is in onze praktijk en het gehele gebouw van het ECT niet toegestaan te roken.

1.8 Oefenzaal

Het is alleen toegestaan de oefenruimte te betreden in het bijzijn van uw
fysiotherapeut. Soms kan het zijn dat uw therapeut afspraken met u maakt om voorafgaand of na afloop van de behandeling zelfstandig te oefenen in de zaal. Dit is echter alleen toegestaan op aanwijzing van uw fysiotherapeut en wanneer de fysiotherapeut aanwezig is in de praktijk. Met schone schoenen de oefenzaal betreden. Zaal of sportschoenen zijn niet direct noodzakelijk.

1.9 Waarneming

Om er voor te zorgen dat uw behandelproces niet wordt verstoord, nemen collega’s binnen de praktijk voor elkaar waar tijdens vakantie-, studie of ziekteverzuim. Doordat wij de voortgang in een dossier vastleggen, kan een collega altijd inzien welke klachten u heeft en welke behandelingsmethode er wordt uitgevoerd. Op die manier kan uw behandeling gewoon verder gaan.

1.10 Stagiaires

Onze praktijk biedt studenten van de opleiding fysiotherapie de mogelijkheid stage te lopen binnen onze praktijk. Deze stagiaire krijgt een begeleider toegewezen die hem/haar begeleidt bij het onderzoeken en behandelen van patiënten. Mocht u het niet prettig vinden, geeft u dit dan alstublieft aan bij uw behandelaar. De stagiaire heeft zich net als uw behandelaar te houden aan geheimhouding van vertrouwelijke informatie aangaande uw behandelproces.

1.11 Aansprakelijkheid

De praktijk is niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van uw eigendommen.

2. Kwaliteit

Alle fysiotherapeuten in onze praktijk zijn geregistreerd in het BIG register en in het Centraal Kwaliteitsregister van het Koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie (KNGF) en voldoen aan de door de KNGF gestelde kwaliteitseisen. Wij maken gebruik van een digitale tevredenheid enquête die u automatisch aan het einde van een behandeling ontvangt. Wij stellen het zeer op prijs als u de tijd neemt voor het invullen van de enquête. Door uw feedback kunnen wij onze zorgverlening blijven verbeteren (www.qualizorg.nl).

3. Klachten

Indien u niet tevreden bent of een klacht heeft over de bejegening door of behandeling van uw fysiotherapeut of een van de andere medewerkers, kunt u dit melden aan uw fysiotherapeut of een van de praktijkhouders. Uw klacht zal worden behandeld conform de richtlijnen van het KNGF. U vindt hierover informatie in het folderrek op de balie.

4. Privacy

Bekijk hier onze privacyverklaring.